Clubul copiilor din Viseu de Sus -interviu

    1
    259

    Aurel GHILEZAN:
    Care este procedura de popularizare a clubului si de aderare ?

    Valentin GHILEZAN:
    Imediat după începerea unui nou an şcolar, conducătorii de cercuri merg la şcolile din oraş, în vederea înscrierii elevilor la activităţile clubului. Cu această ocazie ei prezintă elevilor cercurile în activitate şi, concomitent, realizează un sondaj în ce priveşte opţiunile si sugestiile cu privire la noi activităţi. Aşa au luat fiinţă de pildă, cercurile de dansuri populare, şi turism-ecologie, ca motivaţie, daca mai generation cazul, în identificarea şi perpetuarea traditiilor şi culturii populare maramuresene, a stimulării dragostei şi respectului pentru natura montană şi păstrarea curăţeniei sale. Pot să afirm faptul că, an de an se pare că ceva din mentalitatea copiilor care vin la club este în schimbare şi consecinţa este nu numai creşterea popularităţii clubului pe care îl manageriez, dar şi a problematicii şi insistenţei cu care copiii noştri se manifestă în familie şi societate. Aici, este locul de petrecere în mod plălower şi util a timpului liber pentru elev, este locul unde se înfiripă şi educă respectul pentru muncă şi colegul de muncă şi joacă şi…

    Aurel GHILEZAN:Îmi anticipezi întrebarea…aşadar, câte cercuri functionează acum şi cu ce scop şi eficienţă şi spune-mi cu ce efective?

    Valentin GHILEZAN:
    În Vişeuropean de Sus la Clubul Copiilor –CC, avem in prezent următoarele cercuri: confecţii, creaţii şi cusături – trainer Doina Dunca, informatică – ing. Raluca Moldovan, judo şi tenis de câmp – prof. Aurelian Valentin Ghilezan şi amintesc faptul că şi la Borşa exista cercul de electrotehnică – instructor Andrei Mocanu, construcţii electronice – Maria Danci, carturi – Alexandru Venţel cercuri la care participă peste 1000 de elevi înscrişi. Valoarea instructiv-formativă a acestor activităţi este indiscutabil deosebită. Ele oferă un cadru adevărat de solicitare a iniţiativei creatoare a elevilor, de angajare liber consimţită în activităţi intelectuale şi practice, eliberaţi de constrângerea catalogului şi a notelor şcolare. Remarc o bună colaborare între şcolile din oraş şi Clubul Copiilor şi rolul şcolii de conducător în săvârşirea actului educaţional pe care şi-l păstrează, dar are şi datoria de a sprijini desfăşurarea activităţilor furtherşcolare în vederea orientării timpului liber al elevilor, timp pe care să îl petreacă la activităţile din club. Elevii trebuie să ajungă la convingerea că cercul este în primul rând al lor şi că prezenţa lor creează prestigiul, perspectiva şi tradiţia cercului în club. Astfel, acel obiectiv al Clubului, ca fiecare cerc să îşi finalizeze activitatea prin organizarea de expoziţii, concursuri, întreceri sportive cu prilejul festiv al Zilei Clubului, Zilei Internaţionale a Copilului, pentru ca atât copiii, cât şi îndrumătorii lor să se bucure de rezultatele muncii prestate este îndeplinit cu brio. Cercurile amintite mai sus sunt viabile prin conţinutul, structura şi modul de organizare şi de desfăşurare a activităţii, pentru că răspund gusturilor, pasiunilor, talentului şi vocaţiei fiecărui participant. Nu de puţine ori, copiii care au frecventat aceste cercuri au avut rezultate excelente în by means ofţă, mai ales în domeniul informaticii, sportului şi muzicii.

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here