Vişeuropean de Sus se ocupă apoi, se dezbate & comunică

    0
    238

    Înainte eram ocupaţi de tot felu`…
    De aceea ungurii ne pizmuie şi azi vor Ardealu`!
    Eram ocupaţi de ruşi…
    De aceea am uitat şi de Basarabia, de Bucovina şi Herţa!
    Eram ocupaţi de dictatură…
    De aceea nu ştim dacă Regele a fost cârpă, sau nea Nicu obială!
    Înainte am fost ocupaţi în ascultarea -pe ascuns, a postului de radio „Europa Liberă”…
    Azi, libertatea nu ne spune mai nimic!
    Eram ocupaţi înainte…
    Acum trebuie să ocupăm!
    …fiecare cetăţean, locuitor al localităţii sale:
    TREBUIE SĂ OCUPE!
    – Locul său de muncă, timp de 1 oră după application,
    – Biserica, timp de 1 oră după fiecare slujbă,
    – Primăria şi/sau prefectura timp de 1 oră după application,
    – Judecătoria şi/sau Parchetul, timp de 1 oră după programul lor.
    ÎN ACEST INTERVAL DE TIMP FIECARE PERSOANĂ PREZENTĂ, SĂ DEZBATĂ APOI, SĂ COMUNICE ÎN SCRIS, TOATE ASPECTELE CARE ŢIN DE LIPSA DE respect A AUTORITĂŢILOR LA ADRESA SA, DESPRE CORUPŢIE SAU CEEA CE ESTE AŞEZAT LA LOC NEPOTRIVIT…
    Poate vi se pare că am innebunit, sau că va îndemn la o faptă fără sens!
    NU ESTE AŞA…
    Americanii au ocupat celebrul bulevard „Wall boulevard”, pentru a avertiza lumea finanţelor că datoriile trebuie plătite nu pe spatele contribuabilului!
    E tot mai vizibil atentatul unor cercuri oculte la adresa finanţelor naţionale şi internaţionale…
    La Vişeu de Sus, populaţia a fost obligată de actuala administraţie Ciolpan, la plata unei datorii de peste a hundred and twenty de miliarde lei vechi, bani care au dispărut fără nici o urmă!
    Parchetul -la braţ cu poliţia, dă NUP-uri pe bandă rulantă!
    În Europa sunt discriminate milioane de oameni pe criterii etnice, financiare…
    Populaţia germană, maghiară, ţiganii din acest oraş, nu au reprezentanţi în Consiliul native!
    Peste 50% din populaţia activă a Vişeului este în şomaj!
    Primarul a trădat interesele locuitorilor şi a lăsat în paragină localitatea!
    SUNT MULTE PROBLEME CARE NE FAC by means ofŢA GREA ŞI NIMENI, NIMENI, NIMENI NU VA FACE CEVA PENTRU NOI, DECI SUNTEM OBLIGAŢI SĂ CĂUTĂM SOLUŢII PENTRU A IEŞI DIN ACEASTĂ SITUAŢIE!
    DE ACEEA, TREBUIE SĂ NE ÎNTĂLNIM -CÂT MAI E TIMP!, SĂ COMUNICĂM ŞI SĂ DEZBATEM!
    CINE IUBEŞTE ACEST ORAŞ, CINE IUBEŞTE OMUL, FAMILIA ŞI PE DUMNEZEU TREBUIE SĂ OCUPE ORAŞUL!

    Iată, exemplul oferit de studenţii bucureşteni de la istorie:

    textual content last dupa a hundred de ORE la ISTORIA SE OCUPA & SE DEZBATE

    Timp de one hundred de ore amfiteatrul Vasile Pârvan, Facultatea de Istorie, București a fost locul privilegiat al dezbaterii. În jur de 500 de persoane, studenți, profesori și membri ai societății civile au dovedit că se pot depăși non-acțiunea, pasivitatea și logica beneficiului imediat și particular person.
    Problema aici nu s-a pus sub forma a ceea ce obținem dacă acționăm, ci ce se întâmplă dacă nu acționăm. Non-acțiunea este în sine un mesaj: legitimează practicile abuzive, ineficiente și non-etice din societate.
    Solidaritatea, participarea și identificarea de soluții au fost principiile de bază ale dezbaterii.
    a hundred de ore de ISTORIA SE OCUPĂ ȘI SE DEZBATE s-au încheiat.
    Continuă UNIVERSITATEA SE OCUPĂ ȘI SE DEZBATE.

    REVENDICĂRI

    PROBLEMELE SISTEMULUI

    Educația trebuie să reprezinte o prioritate a statului. Cerem respectarea Pactului Național pentru Educație din 2008, a artwork. 8, respectiv a art. 361 alin. (three) lit. g) din Legea Educatiei Nationale nr.1/2011, unde se explicită acordarea a minimal 6% din PIB pentru educație și a minimum 1% pentru cercetare de la 1 ianuarie 2012. De asemenea, cerem eliminarea articolului 9 din propunerea legislativa nr.652/2011, inaintata spre dezbatere in Parlament.
    Vrem reformarea programelor universitare (50% din trunchiul canonic impus de senat, restul de 50%, la alegerea studentului, format din cursuri teoretice sau cu aplicabilitate practică).
    Dorim participarea studenților la ședințele Consiliului Facultății si ale Senatului Universității, precum și accesul la programele cu subiectele ce urmează a fi dezbătute și la stenogramele ședintelor.
    Cerem introducerea admiterii pe bază de examen (proiect, probă practică etc.) pentru toate cele trei forme de învățământ (zi, frecvență redusă, învățământ la distanță).
    Cerem adoptarea imediată a Statutului Studentului prin ordinul Ministrului Educației.
    Universitatea aparține tuturor. Oricine trebuie să poată participa la evenimentele și cursurile Universității, nu doar studenții.
    Vrem ca Universitatea să nu reprezinte un spațiu de discriminare, opresiune, umilire. Trebuie să se poată problematiza, discuta și descuraja aceste atitudini. Dorim acces la un proces real de rezolvare a acestor probleme, care să acorde demnitate și protecție părtilor implicate.
    Studenții și cadrele didactice sunt parteneri egali în procesul educațional.
    Cerem obligativitatea evaluării profesorilor de către studenți. Rezultatele acestor evaluări trebuie să fie publice și să fie luate în considerare.
    Cerem ca accesul studenților în Universitate noaptea să fie permis pe bază de legitimație sau carnet de scholar.
    Cerem ca Biblioteca vitală Universitară să fie deschisă pe timpul nopții.
    Cerem alegerea reprezentanților studenților pe o perioadă de 1 an, cu o perioadă de campanie electorală de 2 săptămâni iar votul să se desfășoare în decurs de o săptămână pe toată durata programului zilnic de curs, și concomitent în toate facultățile.
    Solicităm autorităților competente să cerceteze măsurile abuzive luate împotriva persoanelor care au dorit să participe la dezbaterea publică „Universitatea și rolul ei civic” din knowledge de 24 noiembrie 2011.

    CONDIȚIA SOCIALĂ A STUDENTULUI

    Cerem statului mărirea subvenției fondului de burse. Actuala suma alocată fiecărui individ ca bursa este insuficientă pentru a avea un trai decent. considerăm inacceptabilă această umilința sistematică aplicată studenților.

    CONDIȚIA SOCIALĂ A PROFESORULUI

    Statutul precise al profesorului este sub demnitatea umană ce poate fi acceptată. Mai mult, remunerația este inacceptabilă, contribuind la scăderea drastică a calității educației.

    ARGUMENT

    Universitatea trebuie să fie un loc basic al dezbaterii. Un spațiu al gândirii critice asupra conceptelor, obiectivelor şi metodelor prezentului.

    Factorii de decizie îi încorsetează în prezent discursul şi practicile, înregimentând-o în pofida discursului oficial despre autonomia universitară.

    Universitatea a devenit un spaţiu steril, deposedat de idei, convingeri şi idealuri, al cărui unic rost astăzi este de a produce indivizi cu diplomă.

    Cunoașterea și accesul la educaţie sunt drepturi inalienabile ale tuturor cetăţenilor. Orice typeă de monopol asupra acestora este inacceptabilă, la fel ca și orice typeă de mercantilizare a învățământului.

    Denunțăm cultura obedienței promovată în școala autohtonă!

    Revendicăm autonomia cunoașterii! Dezvoltarea personală, formarea intelectuală, cercetarea și dezvoltarea spiritului critic sunt bunuri comune care nu pot fi înstrăinate de către sfera intereselor private.

    Revendicăm Universitatea! Vrem ca rolul Universității să fie cel de a reflecta asupra societății în ansamblu, și nu doar de a răspunde problemelor formulate de piață. Avem nevoie de un spaţiu deschis de dialog şi coeziune socială.

    Revendicăm Universitatea pentru că vrem să-i redăm vocaţia iniţială de spaţiu dinamic al efervescenţei ideilor, capabil să analizeze critic prezentul în căutarea unor soluţii mai bune pentru viitor.

    In loc de cuprins (chiar dacă cuprinsul nu sta la coada!)

    CURSA PENTRU SOARECI !.
    through Vladimir Dumitru in ISTORIA SE OCUPA & SE DEZBATE ·

    Uitându-se prin crăpătura unui zid, un șoarece văzu cum un fermier și soția lui desfăceau un pachet.
    Ce alimente ar putea conține? se întrebă șoarecele. Fu devastat să constate că generation… o cursă de șoareci!
    Întorcându-se în fermă, șoarecele proclamă o avertizare:
    – În casă e o cursă de șoareci! În casă e o cursă de șoareci!
    Puiul, cotcodăcind și zgâriind pământul zise:
    – Domnule Șoarece, pot să-ți spun că e o chestie gravă… care te privește, dar pe mine nu mă afectează. Asta nu mă poate deranja.
    Șoarecele s-a întors spre porc și i-a zis:
    – În casă e o cursă de șoareci! În casă e o cursă de șoareci! Porcul păru afectat, dar răspunse:
    – Îmi pare atât de rău, Domnule Șoarece, dar nu pot decât să mă rog. Fii sigur că ești în rugăciunile mele.
    Atunci,șoarecele se întoarse către vacă și spuse:
    – În casă e o capcană de șoareci! În casă e o capcană de șoareci!
    Vaca răspunse :
    – Oau, Domnule șoarece, îmi pare rău pentru tine, dar nu e pielea mea în joc. Așa că, șoarecele se întoarse în casă, abătut și cu capul plecat, să facă singur față cursei de șoareci a fermierului.
    În timpul nopții, în casă se auzi un sunet – sunet ca cel al unei curse de șoareci care și-a prins prada. Soția fermierului a fugit să vadă ce anume s-a prins. În întuneric, ea nu văzu că în cursă se prinsese un șarpe veninos.
    Șarpele a mușcat-o pe nevasta fermierului. Fermierul a alergat cu ea la spital, dar ea s-a întors acasă cu febră.
    Cum toată lumea știe că febra se tratează cu o supă de pui… fermierul își luă securea pentru a obține ingredientul principal al supei…
    Dar cum boala soției a continuat, prietenii și vecinii veniră să îi țină companie. Pentru a-i omeni cu câte ceva, fermierul tăie porcul.
    Soția fermierului…. nu își mai reveni și muri.
    Atâți de mulți oameni au venit la funeraliile ei, că fermierul a trebuit să sacrifice vaca pentru a oferi suficientă mâncare acestora. Șoarcele privi cu tristețe la toate cele întâmplate.
    Așadar, data viitoare când auzi pe cineva că se confruntă cu o problemă și crezi că asta nu te privește, adu-ți aminte: atunci când unul dintre noi este amenințat, toți suntem în pericol. Suntem cu toții implicați în această călătorie numită by means ofță. Trebuie să păstram un ochi pentru ceilalți și să facem un efort suplimentar pentru a ne încuraja unul pe altul. Fiecare dintre noi este un fir vital în tapiseria altuia.

    DISTRIBUIȚI
    Articolul precedentMafia din presa românească
    Articolul următorSTUDENŢII OCUPĂ, DEZBAT & CONDAMNĂ & CONTAMINEAZĂ
    Acum sunt un jurnalist pe barba mea, freelancer cum zice englezul, inainte cu activitate internationala intre 1991-2001 la Radio Europa Libera (RFE/RL), BBC World Service, DW, unde am desfasurat concomitent activitatea de corespondent pentru Romania, RFE/RL-BBC 1992-1997, RFE/RL-BBC-DW 1994-1997. Am fondat, finantat si editat primele 2 publicatii din istoria orasului Viseu de Sus, ”COMUNICATOR,” respectiv, ”CRONICA VISEUANA”. In curand voi porni un post de radio international pe net: www.radiocertitudinea.ro ”Emite muzica si iubire”. Sunt membru al Uniunii Ziaristilor profesionisti din Romania -UZPR, și în evidența Federatiei Internationale a Jurnalistilor -FIJ.

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here