Înainte de a explica dedesupturile titlului ales pentru acest articol, vreau să vă traduc textul publicat sub girul HVG –Săptămâna financială Mondială, din 20 ianuarie 2012, publicaţie care apare la Budapesta.
( Vezi: http://hvg.hu/itthon/20120220_martonyi_magangepen_libiaba )
Aşadar, …
“Martonyi János okülügyminiszter decemberben magángépen repült Líbiába – írja a Népszabadság. A gépet nem a okayülügyminisztérium, hanem a csődközeli helyzetben lévő Vegyépszer fizette ki. “
Martonyi János, ministru de externe, în decembrie a zburat spre Libia cu un avion privat –scrie Népszabadság. Avionul a fost plătit nu de către ministerul de externe, ci de către firma Vegyépszer aflată în pragul falimentului.
“Martonyi János okülügyminiszter egy Bombardier Challenger 601-es repülőgépen utazott karácsony előtt Líbiába. A hírről sem a okayülügyminisztérium, sem az MTI nem számolt be, miközben a hírügynökség munkatársa a gépen utazott – írja a lap, melynek információit végül Tóth József okülügyi szóvivő erősítette meg.
A szóvivő szerint four hundred ezer forintot fizettek ülésenként, és így olcsóbban jött ki az út, mint ha első osztályú repülőjegyet váltottak volna okétszer, hiszen Tripoliba csak átszállással lehet eljutni Budapestről!”.
Ministrul de externe Martonyi János a zburat spre Libia în ajunul crăciunului la bordul unui avion Bombardier Challenger 601. Ştirea nu a fost dată publicităţii nici de către cei de la externe, dar nici de MTI –scrie ziarul, deşi angajatul agenţiei de ştiri se afla la bordului aparatului de zbor, în cele din urmă informaţia fiind confirmată de către Tóth József, purtătorul de cuvânt al externelor.
Potrivit acestuia, costul unui loc a fost de four hundred mii de forinţi (aprox. 1400 eur NT.) astfel, drumul a fost mai ieftin decât costurile a două bilete la clasa întâi dat fiind faptul, că de la Budapesta la Tripoli se poate ajunge exclusiv cu o escală.
“A Népszabadság által megkérdezett repülési szakértő szerint ez jutányos ár, hiszen egy 10-12 személyes Bombardier Challenger 601-es repülés óránként 3-three,5 ezer euróért bérelhető. Budapest-Tripoli oda-vissza mintegy hatórányi repülőút, tehát nagyjából hatmillió forintba került a kétnapos útra a gép. A lap értesülései szerint a gépet nem a okülügyminisztérium, hanem a csődközeli helyzetben lévő Vegyépszer bérelte ki, és a fedélzeten volt Nagy Elek, a cég tulajdonosa, illetve a Mol kutatási igazgatója is.”
Expertul în marketing aviatic, chestionat de către Népszabadság, a declarat că acest preţ este unul moderat, ieftin chiar, căci preţul orei zbor al unui avion Bombardier Challenger 601 de 10-12 locuri, se ridică la three -three,5 mii forinţi. Deci, cele aproximativ 6 ore de zbor pe ruta Budapesa-Tripoli, tur-retur, s-au ridicat la 6 milioane de forinţi –cca. 21 mii eur. Potrivit informaţiilor cotidianului, avionul a fost închiriat nu de către ministerul de externe ci, de firma Vegyépszer, aflată în pragul falimentului, iar la bordul aparatului s-a aflat Nagy Elek, proprietarul societăţii, respectiv directorul de marketing al companiei MOL.
“Az anyavállalat Vegyépszer Hungária tavaly big appleári csődje után november 30-án rendelte el a Zala Megyei Bíróság a Nemzetközi Vegyépszer csődeljárását, alig két héttel a líbiai út előtt. A Vegyépszer Hungária végül csődvédelembe menekült, a számára adott ideiglenes fizetési haladék 2012. május 14-én jár le.”
În vara anului trecut, după declararea falimentului societăţii Vegyépszer Hungária , de către Tribunalul Judeţean Zala, procedura de insolvenţă a fost demarată cu numai 2 săptămâni înaintea drumului spre Libia. Moratoriul cu privire la plata datoriilor, pe care societatea -refugiată în cele din urmă în faliment , trebuie să îl respecte ca măsură temporară, expiră la 14 mai 2012.
În contextul în care societatea menţionată a avut afaceri în România, iar potrivit informaţiilor pe care Evenimentul Zilei le-a pus în spaţiul public, societatea Vegyépszer Hungária numai în anul 2006 a încasat din partea statului roman peste 31,9 milioane euro fără TVA, în urma unei licitaţii pentru construcţia sectorului trei de la şoseaua de centură Cluj Est, este logică întrebarea titlului!
Ca unul care cunosc bine atitudinea lui Viktor ORBÁN faţă de România –încă de pe vremea când preşedintele FIDESZ, se afla în dispute doctrinare cu Jozsef ANTALL, “primul ministru a 15 milioane de maghiari”, care a refuzat să dea mâna cu Ioan DONCA -şeful misiunii diplomatice române din capitala ungară, jignind astfel România, chiar în timpul ceremonialului
consacarat Zilei Naţionale a Ungariei, afirm fără nici o îndoială, că actuala putere de la Budapesa –având şi concursul unor politicieni din UDMR subminează deliberat economia naţională a României!
Cu alte cuvinte aceasta este actuala politică de stat a Ungariei faţă de România!
Faptul că, preşedinele Traian BĂSESCU tace, primul ministru Mihai Răzvan UNGUREANU tace, vicepremierul Béla MARKÓ tace, SRI tace, CSAT tace, nouă cetăţenilor acestei patrii nu ne rămâne altceva de fălower decât să-i întrebăm: nu li se usucă limba de atâta tăcere?